17 d’abr. 2014

Costura

Diumenge vam haver de cancelar el taller de feltre així que em vaig quedar a casa i vaig aprofitar el dia per cosir i per estrenar un dels llibre que vaig comprar durant el viatge al Japó que vam fer al novembre.Crec que el viatge a Tokio ha sigut on més coses he comprat, washis, paper de plata amb pandes, paper de forn amb flors, kits per fer manualitats... Hi ha tantes botigues de manualitats (Tokiu hands, Yuzawaya i Wrapple són algunes de les que vam visitar) que era impossible no caure en la temptació d'emportar-t'ho tot. I les llibreries, llibreries per tot arreu! i vam entrar a gairebé totes, ens vam passar unes quantes hores allà de peu mirant i mirant llibres, de fet té nom tachiyomi (立ち読み). Jo pensava que això no es podia fer, segurament heu vist el Doraemon alguna vegada, no? doncs no recordeu quan en Novita estava a la llibreria llegint còmics i sempre el feien fora?, nosé si els llibreters els farà molta gràcia però com són tan prudents no diuen res, així que et pots passar el dia sencer llegint sense que ningú et molesti. Tot aquest rollo ve perquè vaig comprar tres llibres, n'haguès volgut més però la maleta no donava per més...
Sunday we had to cancel the felt workshop so I was at home and took the advantage to sew all the day and use for first time one of the books I bought in Japan in novembre. I think in my holidays in Tokyo I spent most money buying things than the others trips. There are a lot of craft shops (Tokiu hands, Yuzawaya and Wrapple are some ones that we visited) and it was imposible didn't buy anything. And bookshops, there are bookshops everywhere! We came into almost every one that we saw and we spend some hours looking books, in fact this has a name tachiyomi (立ち読み), always we saw people doing the same as us. Well, all this is because I bought three books, I wanted more but in the suitcase didn't fit anything else...
El de mitja va ser el primer, no sé si sabré fer alguna cosa... 
The knitting book was the first, I don't know if I can do anything...
Aquest de costura té un munt de patrons de tot tipus, vestits, camises, armilles, pantalons... 
This sewing book has a lot of patterns, dresses, shirts, vests, trouses...
I aquest és amb el que m'he estrenat! Té uns dissenys molt macos i portables.
And this one is the one that I choose to make the first test, it has a beautiful desings.
He decidit començar per un de fàcil ja que de moment el japonès no el domino gaire ^^ És una sola peça amb botons a la part de davant, una pinça a l'esquena i mànigues "casquete".
I've decided to start for an easy one, for now I don't dominate japanesse... It's a one piece with buttons on the front, a dart on the back and small sleeves.

 Primer de tot vaig fer una prova amb cotonet per veure com quedaria i si havia de modificar alguna cosa. I si, he de modificar el coll ara és massa tancat i també he de deixar més centímetres a la part del davant per poder cosir els botons i fer els traus, després hem vaig fixar i a les explicacions ho diu...
Vaig buscar entre les robes que tenia per casa i en vaig trobar un parell, però al ser una sola peça no n'hi ha prou. De moment l'he deixat fins que pugui anar a comprar-ne alguna de xula i amb la que vaig trobar per casa vaig començar un altre vestit modificant l'esquena del patró que utilitzo sempre.
First of all I made a test with a cotton fabric to see how it looks and if I had to modify something. An yes, I had to modify the neckline, it's too close, and also I have to leave more centimeters on the fornt for buttons and buttons holes, after I saw that the explanations says it...
I looked for fabrics at home and I found a pair, but being one piece I haven't enought. For the moment I've left it since I can buy a nice fabric and with one I found at home I started another dress modifying the back of the pattern I use always.

Espero poder-lo acaba demà per la tarda i estrenar-lo aquest cap de setmana!
I hope finisht it tomorrow and put it on this weekend!

Teniu llibres japonesos de costura?
Do you have japanesse sewing books?

3 comentaris:

  1. Quina bona pinta tenen aquests llibres!
    Teniu un bloc molt bonic, estic desitjant visitar la vostra botiga!

    Us convido a visitar el meu bloc de bijuteria creativa:
    Http://delicadamargarita.blogspot.com

    Petons!
    Marga

    ResponElimina
  2. Quina canya de viatge no? tothom m'ho recomana!! els llibres de patrons molt xulos per cert.

    ResponElimina